duminică, 7 februarie 2010

Inapoi in lumea fara "Undo"

Ninge... A nins si va mai ninge. Orasul e alb, mizeria, gheata neagra a ultimelor zile inghetate e ascunsa sub noua ninsoare. Daca vreti e ca o spoiala, dar totusi pare ceva mai mult. E ca si cum orasul care si-a spus toate povestile, asterne in fata ta o coala alba, noua pentru urmatoarea poveste. Privind cum ninge - desi nu neaparat foarte placut (e si ceva viscol)- am uitat un pic de surprinderea autoritatilor, de lipsa plugurilor, de codurile colorate, de utilajele ce ar fi trebuit sa imprastie nisip (material antiderapant) pe strazi, de flacara violeta, de politica, etc. intr-un cuvant de cotidian. Astfel am intrat intr-o lume pentru care cu greu imi mai gasesc timp - mi-am adus aminte de zapezile din copilarie, de bucuria primei zapezi, de curiozitatea cu care ascultam radioul sperand ca poate se intrerup scolile o zi - doua pentru ca a nins cam mult. Imi e un pic dor de lumea aia nebuna, aparent cauza-efect, dar cu mult mai multa incarcatura si substrat decat cea de azi. Imi place sa gasesc timp pentru lucruri simple. Azi totul e foarte tehnologizat, dar e din ce in ce mai putin spiritual. Intr-o lumea plina de raspunderi si sarcini, paradoxal totul devine mai suportabil pentru ca exista un buton de UNDO. Totul devine un joc, am gresit apas UNDO si o iau de la capat, mai primesc o viata, nu ma gandesc la consecinte. Am ceva de facut, nu dedic mult timp gandirii si abordarii, daca nu iese, dau UNDO. Traim in lumea lui UNDO, impusa oarecum de viteza cu care se succed actiunile. Avem UNDO, de ce sa mai gandim? Si incet incet, UNDO e ca un drog si incepe sa ne lipseasca. Il cautam in orice activitate -hmmm am gresit asta, offf si nu are UNDO cum o iau de la capat? Uneori caut o pedala de frana sa pun stop si sa zic: Hai sa ne lasam un pic pe spate si sa ne gandim, timpul e relativ poate nu curge atat de repede. Hai sa ne iasa din prima, UNDO e pentru puturosi. Hai sa ne asuman riscul de a gandi un pic! E un pic de downshifting in ce zic eu, eu un pic mai mult pentru cineva caruia ii plac gadgeturile.

Gandurile astea mi-au trecut prin cap in timp ce dadeam zapada din jurul masinii. Hmm stiam eu ca e periculoasa munca asta ....

Hai sa ne bucuram un pic de iarna, ca acum vine primavara!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu